Środa 11 grudnia 2019

Przegląd Kulturalny 2.12.-9.12

Koncert: Novika –Bez Cukru live

Kiedy: 5 grudnia, godz. 2:00

Gdzie: BARdzo Bardzo, ul. Nowogrodzka 11

Wstęp: Bilety w cenie 25-30 zł

W styczniu ukazał się czwarty solowy album Noviki “Bez Cukru”, zawierający dobrze przyjęte utwory singlowe, jak „Lekko”, „Unsafe”, czy „Słabości”. Przy albumie pracowało kilku producentów (A_Gim, Manoid, Sampler Orchestra), a gościnnie zaśpiewali Buslav, Baasch i córka artystki, Nina. Na scenie Novice towarzyszy ponownie Agim Dzeljilji, rozchwytywany producent i dj, z którym Kasia współpracuje już od lat. Na perkusji usłyszymy Rafała Dutkiewicza. Nie zabraknie też gości oraz powrotów do utworów z poprzednich płyt.

Koncert: Kap Bambino

Kiedy: 6 grudnia, godz. 20

Gdzie: Pogłos, ul. Burakowska 12

Wstęp: Bilety w cenie 59 zł

Trudno opisać zjawisko, jakim jest Kap Bambino. Dekadę temu francuskie tornado wstrząsnęło światowym undergroundem, nie oszczędzając także polskich scen. Fizyczny aspekt występów Caroline i Oriona, porównywalny chyba tylko z wczesnym Suicide, zapewnił zespołowi bardzo szybko kultowy status. Jak ze wszystkimi ekstremalnymi zjawiskami natury bywa, zniknęli równie szybko jak się pojawili…

W 2019 roku ukazuje się „Dust, Fierce, Forever”, nowa płyta duetu, a Kap Bambino rusza w trasę. Nie wiadomo na jak długo zostaną tym razem, tym bardziej zapraszamy do Pogłosu 6 grudnia.

Impreza: DJ Tresorman – Noche Cubana w Tusz Tusz Bistro – vol.7

Kiedy: 6 grudnia 2019, godz. 21


Gdzie: Tusz Tusz Bistro, Pl. Bankowy 2

Wstęp: Bilety 10-15 zł

Zapraszamy na kolejną kubańską potańcówkę w Tusz Tusz Bistro! DJ TRESORman współpracuje z organizatorami imprez w całej Polsce (specjalizując się we współczesnej muzyce kubańskiej) oraz pojawia się na największych międzynarodowych wydarzeniach tanecznych (El Sol Warsaw Salsa Festival, Guaguancó Festival, Festival Timba Paradies, Calle de Timberos, Festival Cuba in Tunisia, Festival Cubano), rozgrzewając parkiet do białości.

Profesjonalizm, wieloletnie doświadczenie za konsoletą oraz wszechstronna wiedza muzyczna pozwalają mu na doskonały kontakt z tancerzami. DJ TRESORman nie znosi muzycznej monotonii i lubi zaskakiwać, a grono jego stałych „pacjentów” ciągle się powiększa.

Chodźcie wypić i potańczyć – poznacie nas z innej strony.
Innej Strony Błękitnego Wieżowca.

Najsłodszy Festiwal Świata

Kiedy: 7-8 grudnia, godz. 11:00-20:00

Gdzie: Centrum Praskie Koneser, Pl. Konesera 2

Wstęp: Bilety w cenie 10-15 zł

Najsłodszy Festiwal Świata zagości w Warszawie, oferując prawdziwy raj dla Łasuchów. Liczne warsztaty, degustacje, pokazy kulinarne i to wszystko w najbardziej obłędnym słodkim klimacie. W Krainie Słodkości znajdą się wypieki, ciasta, ciasteczka, pralinki, czekolady, makaroniki, desery i całe mnóstwo innych smakołyków od tradycyjnych przepisów, po najnowsze trendy w cukiernictwie.

Równolegle w Koneserze odbywa się tego dnia również Warszawski Festiwal Kawy i Czekolady i Warszawska Manufaktura Prezentów.

Wystawa: Radek Szlaga: Miejsca, których nie miałem zamiaru zobaczyć

Kiedy: od 7.12.2019 do 9.02.2020

Gdzie: Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, Pl. Małachowskiego 3

Wstęp: Bilety: czwartki – wstęp wolny, w pozostałe dni od 1 zł do 15 zł

Monograficzna wystawa Radka Szlagi prezentuje najnowsze prace malarskie artysty i jest kontynuacją i rozwinięciem badań twórcy nad językiem medium. Dotychczasowe zainteresowania Szlagi zyskują obecnie nowe znaczenie i kontekst za sprawą transformacji naszego stosunku do wiedzy oraz zmiany samej pozycji faktu. Sukces przekazu nie zależy dziś od jego weryfikowalności, lecz od liczby emocjonalnych reakcji, tłumaczonych na odsłony, udostępnienia i polubienia. W konsekwencji, w przestrzeni internetu, dochodzi do zrównania źródeł informacji pod kątem ich powagi i wiarygodności. Ten stan rzeczy znajduje odzwierciedlenie na wystawie: w nowych realizacjach Szlagi podróżnicze przechwałki, pijackie gawędy oraz wiadomości z tzw. mediów głównego nurtu zyskują podobną wartość i ciężar.

Na obrazach prezentowanych w Zachęcie zaburzenie hierarchii źródeł jest widoczne bardzo wyraźnie: zarówno na poziomie metody malarskiej, jak i warsztatu. Artysta „budując” nowe płótna, używa jako materiału prac starszych. Poddaje w ten sposób dyskusji nie tylko współczesną relację jednostki do informacji, ale także nadaje im nową wymowę i niejako „podsumowuje” własną twórczość.

02/12/2019
Autor: Magazyn WSJ
Hop do góry